Філософія (Середня освіта. Фізика)

Тип: Нормативний

Кафедра: філософії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
73Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
716ФзО-41

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
732ФзО-41

Опис навчальної дисципліни

Дисципліна «Філософія» є нормативною дисципліною з спеціальностей 104 (фізика та астрономія), 105 (прикладна фізика та наноматеріали) 014 (Середня освіта. Фізика) для освітнього ступеня «бакалавр», яка викладається в VII семестрі в обсязі 3 кредитів (за ECTS).

Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання для набуття і прикладного використання компетентностей, відповідних як академічним завданням вищої школи, так і актуальним потребам університетської освіти. Тому у курсі представлено огляд класичних філософських проблем в їх історичному розвитку, а також розглянуто теоретично-методологічні засади постання та функціонування некласичних моделей пізнання та сутності людини в умовах сучасних культурно-цивілізаційних змін.

Метою вивчення нормативної дисципліни «Філософія» є сформувати у здобувачів світоглядні основи теоретично-наукового мислення і філософської культури. Цілі курсу спрямовані на те, щоб: розкрити фундаментальні основи філософського ставлення до світу і людини; розглянути характерні особливості філософської рефлексії у співставленні з принципами природничо-наукового розуміння світу; наблизити системне розуміння предмету філософії як наукової дисципліни, світоглядної мудрості та практичної чесноти.

Курс формує такі загальні компетентності (ЗК):

  • ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена сус­пільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  • ЗК5.Здатність бути критичним і самокритичним.
  • ЗК10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
  • ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
  • ЗК13. Здатність генерувати нові ідеї (креативність)

Програмні результати навчання (ПРН), на досягнення яких спрямоване вивчення курсу:

  • ПРН2. Знати закономірності розвитку особистості, вікові особ­ливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків.
  • ПРН6. Уміти використовувати інструменти демократичної пра­вової держави у професійній та громадській діяльності.
  • ПРН12. Усвідомлювати цінність захисту незалежності, терито­ріальної цілісності та демократичного устрою України.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Рижак Л. Філософія як рефлексія духу. Навч. посібник. – Львів, 2009; Хрестоматія. – Львів, 2009.
  2. Татаркевич В. Історія філософії. – т. 1–3. – Львів, 1997–1999.
  3. Дахній А. Нариси історії західної філософії XIX–XX століть. – Львів, 2015.

Допоміжна література:

  1. Захара І. Лекції з історії філософії. – Львів, 1997.
  2. Карась А. Філософія: предмет та історія: Текст лекцій. – Львів, 1994.
  3. Кондзьолка В. Філософія і її історія. – Чернівці, 1995.
  4. Кримський С. Запити філософських смислів. – К., 2002.
  5. Кульчицький О. Основи філософії і філософічних наук. – Мюнхен–Львів, 1995.
  6. Малахов В.А. Право бути собою. – К., 2008.
  7. Пашук А. Філософський світогляд Івана Франка. – Львів, 2007.
  8. Рассел Б. Історія Західної філософії. – К.,1995.
  9. Рюс Ж. Поступ сучасних ідей: Панорама новітньої науки. – К., 1998.
  10. Семенюк М., Мельник В. Філософія сучасної науки і техніки: підручник. – Львів, 2017.
  11. Чижевський Д. Нариси з історії філософії на Україні. Мюнхен–Львів, 1994.

Силабус:

Завантажити силабус