Філософія (Середня освіта. Фізика)
Тип: Нормативний
Кафедра: філософії
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
7 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 16 | ФзО-41 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 32 | ФзО-41 |
Опис навчальної дисципліни
Дисципліна «Філософія» є нормативною дисципліною з спеціальностей 104 (фізика та астрономія), 105 (прикладна фізика та наноматеріали) 014 (Середня освіта. Фізика) для освітнього ступеня «бакалавр», яка викладається в VII семестрі в обсязі 3 кредитів (за ECTS).
Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання для набуття і прикладного використання компетентностей, відповідних як академічним завданням вищої школи, так і актуальним потребам університетської освіти. Тому у курсі представлено огляд класичних філософських проблем в їх історичному розвитку, а також розглянуто теоретично-методологічні засади постання та функціонування некласичних моделей пізнання та сутності людини в умовах сучасних культурно-цивілізаційних змін.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Філософія» є сформувати у здобувачів світоглядні основи теоретично-наукового мислення і філософської культури. Цілі курсу спрямовані на те, щоб: розкрити фундаментальні основи філософського ставлення до світу і людини; розглянути характерні особливості філософської рефлексії у співставленні з принципами природничо-наукового розуміння світу; наблизити системне розуміння предмету філософії як наукової дисципліни, світоглядної мудрості та практичної чесноти.
Курс формує такі загальні компетентності (ЗК):
- ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
- ЗК5.Здатність бути критичним і самокритичним.
- ЗК10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
- ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- ЗК13. Здатність генерувати нові ідеї (креативність)
Програмні результати навчання (ПРН), на досягнення яких спрямоване вивчення курсу:
- ПРН2. Знати закономірності розвитку особистості, вікові особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків.
- ПРН6. Уміти використовувати інструменти демократичної правової держави у професійній та громадській діяльності.
- ПРН12. Усвідомлювати цінність захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України.
Рекомендована література
Основна література:
- Рижак Л. Філософія як рефлексія духу. Навч. посібник. – Львів, 2009; Хрестоматія. – Львів, 2009.
- Татаркевич В. Історія філософії. – т. 1–3. – Львів, 1997–1999.
- Дахній А. Нариси історії західної філософії XIX–XX століть. – Львів, 2015.
Допоміжна література:
- Захара І. Лекції з історії філософії. – Львів, 1997.
- Карась А. Філософія: предмет та історія: Текст лекцій. – Львів, 1994.
- Кондзьолка В. Філософія і її історія. – Чернівці, 1995.
- Кримський С. Запити філософських смислів. – К., 2002.
- Кульчицький О. Основи філософії і філософічних наук. – Мюнхен–Львів, 1995.
- Малахов В.А. Право бути собою. – К., 2008.
- Пашук А. Філософський світогляд Івана Франка. – Львів, 2007.
- Рассел Б. Історія Західної філософії. – К.,1995.
- Рюс Ж. Поступ сучасних ідей: Панорама новітньої науки. – К., 1998.
- Семенюк М., Мельник В. Філософія сучасної науки і техніки: підручник. – Львів, 2017.
- Чижевський Д. Нариси з історії філософії на Україні. Мюнхен–Львів, 1994.