Історія України (Середня освіта. Фізика)
Тип: Нормативний
Кафедра: українського прикладного мовознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 16 | ФзО-31 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 16 | ФзО-31 |
Опис навчальної дисципліни
Дисципліна «Історія України» є нормативною навчальною дисципліною для студентів ЛНУ ім. І. Франка не історичних спеціальностей.
Курс розроблено таким чином, щоб надати його учасникам необхідний фактографічний і теоретичний матеріал для отримання цілісної картини з історії України. Тому в курсі представлено перебіг основних подій політичного процесу, його діячів, соціально-економічні зміни, що відбулися на українських землях, основні етапи духовного і культурного життя українського суспільства, біографічні дані про видатних державних, політичних, військових діячів, представників духовенства, культури, освіти і науки, загальні тенденції розвитку українських земель.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Історія України» є: поглиблення знань в галузі вітчизняної історії, зокрема закономірностей виникнення і розвитку української нації та державності на території України, найсуттєвіших здобутків культури українського народу, його місця та ролі у контексті світової цивілізації. Набуті знання допоможуть студентам краще орієнтуватися у сучасних суспільно-політичних процесах, що відбуваються в Україні та адекватно визначати у них своє місце, сприятимуть формуванню політичної культури й гуманітарних цінностей.
Цілі курсу: учасники курсу повинні навчитися критично опрацьовувати рекомендовані джерела та літературу, аналізувати фактологічний матеріал, виявити вміння робити його порівняння та аналіз, показати розуміння загальних тенденцій розвитку українських земель в умовах конкретної історичної епохи.
Після завершення курсу його учасник буде
Знати:
Перебіг основних подій політичного процесу, його діячів, соціально-економічні зміни, що відбулися на українських землях, основні етапи духовного і культурного життя українського суспільства, біографічні дані про видатних представників духовенства, культури, освіти і науки, загальні тенденції розвитку українських земель.
Вміти:
- Визначати хронологічну послідовність історичних подій хронологічно співвідносити процеси, які відбувалися на землях України із загальноєвропейськими тенденціями історичного руху.
- Показувати на історичній карті території розселення українців, територіальні зміни, що відбувалися, і співставляти їх із сучасними кордонами України.
- Характеризувати політико-адміністративний устрій України на різних історичних етапах, форми та засади функціонування української державності.
- Визначати сутність української національної ідеї, причини розвитку та особливості українського національного та суспільно-політичного рухів у контексті націєтворчих процесів у Центрально-Східній Європі.
- Пояснювати економічні та соціальні процеси на території України, сутність переходу від традиційного до індустріального суспільства називати основні риси модерного суспільства.
- Описувати та порівнювати становище українського населення та риси повсякденного життя українців на різних етапах історичного розвитку та у складі різних державних утворень.
- Описувати явища культурного та духовного життя порівнювати ідеї та цінності минулого з сучасними державотворчими ідеями та культурними цінностями українців.
- Аналізувати економічну, політичну та культурну активність інших етносів/націй на території України характеризувати міжнаціональні відносини та наводити приклади взаємодії між українським та іншими національними рухами на території України.
- Визначати місце та роль українців у складі Речі Посполитої, Російської імперії, Австрійської (Австро-Угорської) монархії, Радянського Союзу та інших політичних утворень, наводити приклади українського вкладу в буття цих держав.
- Визначати суспільну значущість історичних подій, тенденції розвитку українського суспільства, які домінували на різних історичних етапах, та причинно-наслідкові зв’язки.
- Шукати історичну інформацію та користуватися різними джерелами інформації (науковими монографіями, науково-популярними працями, енциклопедіями, періодичними виданнями та ін.).
- Критично оцінювати історичну інформацію та інтерпретувати її з урахуванням множинності підходів формувати власну точку зору та представляти її в усній та писемній формі.
Рекомендована література
- Історія України від найдавніших часів до сьогодення: Зб. документів і матеріалів. Київ,Чернівці,2008.
- Бойко О. Історія України. Київ, 1999.
- Грицак Я. Нарис історії України: формування модерної української нації ХІХ ХХ ст. 2 е видання. Київ, 2000.
- Грушевський М. Ілюстрована історія України. Київ, 1990.
- Грушевський М. Історія України Руси: В 11т., 12 кн. Київ, 1991-1999.
- Грушевський М. Новий період історії України. Київ, 1992.
- Грушевский М. Очерк истории украинского народа. Київ, 1990.
- Дорошенко Д. Нарис історії України. Львів, 1991.
Історія українського селянства: Нариси в 2 х томах / Відп. ред. В. А. Смолій. Київ, 2006. Том 1 2. - Історія України в особах: IX XVIII ст. Київ, 1993.
- Історія України в особах: XIX XX ст. Київ,1885.
- Історія України/Керівник авт. кол. .Зайцев. Львів, 1996.
- Історія України: нове бачення: У 2 т. /Під ред. В.Смолія. Київ,1995.
- Підкова І., Шуст Р. Довідник з історії України. Київ, 2001.
- Політична система для України: історичний досвід і виклики сучасності / Інститут історії України НАН України Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса. Київ, 2008.
- Історія України /Кер. авт. кол. .Зайцев.- Львів,1996.
- Історія України в особах: IX-XVIII ст. – К., 1993.
- Лановик Б.Д., Лазарович М.В. Історія України. Навчальний посібник.-К., 2006.
- Полонська-Василенко Н. Історія України. – Т.1.-К.,1992.
- Щодра О. Слов’яни і Русь в ранньому середньовіччі. Передумови і початки формування імперії Русів. Львів:ЛНУ імені Івана Франка, 2021. 4 1 с.
- Яковенко Н. Нарис історії України з найдавніших часів до кінця XVIII ст. Вид. 3-тє, перероблене та розширене: Київ: Критика, 2006.