Історія України (Середня освіта. Фізика)

Тип: Нормативний

Кафедра: українського прикладного мовознавства

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
63Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
616ФзО-31

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
616ФзО-31

Опис навчальної дисципліни

Дисципліна «Історія України» є нормативною навчальною дисципліною для студентів ЛНУ ім. І. Франка не історичних спеціальностей.

Курс розроблено таким чином, щоб надати його учасникам необхідний фактографічний і теоретичний матеріал для отримання цілісної картини з історії України. Тому в курсі представлено перебіг основних подій політичного процесу, його діячів, соціально-економічні зміни, що відбулися на українських землях, основні етапи духовного і культурного життя українського суспільства, біографічні дані про видатних державних, політичних, військових діячів, представників духовенства, культури, освіти і науки, загальні тенденції розвитку українських земель.

Метою вивчення нормативної дисципліни «Історія України» є: поглиблення знань в галузі вітчизняної історії, зокрема закономірностей виникнення і розвитку української нації та державності на території України, найсуттєвіших здобутків культури українського народу, його місця та ролі у контексті світової цивілізації. Набуті знання допоможуть студентам краще орієнтуватися у сучасних суспільно-політичних процесах, що відбуваються в Україні та адекватно визначати у них своє місце, сприятимуть формуванню політичної культури й гуманітарних цінностей.

Цілі курсу: учасники курсу повинні навчитися критично опрацьовувати рекомендовані джерела та літературу, аналізувати фактологічний матеріал, виявити вміння робити його порівняння та аналіз, показати розуміння загальних тенденцій розвитку українських земель в умовах конкретної історичної епохи.

Після завершення курсу його учасник буде

Знати:

Перебіг основних подій політичного процесу, його діячів, соціально-економічні зміни, що відбулися на українських землях, основні етапи духовного і культурного життя українського суспільства, біографічні дані про видатних представників духовенства, культури, освіти і науки, загальні тенденції розвитку українських земель.

Вміти:

  • Визначати хронологічну послідовність історичних подій хронологічно співвідносити процеси, які відбувалися на землях України із загальноєвропейськими тенденціями історичного руху.
  • Показувати на історичній карті території розселення українців, територіальні зміни, що відбувалися, і співставляти їх із сучасними кордонами України.
  • Характеризувати політико-адміністративний устрій України на різних історичних етапах, форми та засади функціонування української державності.
  • Визначати сутність української національної ідеї, причини розвитку та особливості українського національного та суспільно-політичного рухів у контексті націєтворчих процесів у Центрально-Східній Європі.
  • Пояснювати економічні та соціальні процеси на території України, сутність переходу від традиційного до індустріального суспільства називати основні риси модерного суспільства.
  • Описувати та порівнювати становище українського населення та риси повсякденного життя українців на різних етапах історичного розвитку та у складі різних державних утворень.
  • Описувати явища культурного та духовного життя порівнювати ідеї та цінності минулого з сучасними державотворчими ідеями та культурними цінностями українців.
  • Аналізувати економічну, політичну та культурну активність інших етносів/націй на території України характеризувати міжнаціональні відносини та наводити приклади взаємодії між українським та іншими національними рухами на території України.
  • Визначати місце та роль українців у складі Речі Посполитої, Російської імперії, Австрійської (Австро-Угорської) монархії, Радянського Союзу та інших політичних утворень, наводити приклади українського вкладу в буття цих держав.
  • Визначати суспільну значущість історичних подій, тенденції розвитку українського суспільства, які домінували на різних історичних етапах, та причинно-наслідкові зв’язки.
  • Шукати історичну інформацію та користуватися різними джерелами інформації (науковими монографіями, науково-популярними працями, енциклопедіями, періодичними виданнями та ін.).
  • Критично оцінювати історичну інформацію та інтерпретувати її з урахуванням множинності підходів формувати власну точку зору та представляти її в усній та писемній формі.

Рекомендована література

  1. Історія України від найдавніших часів до сьогодення: Зб. документів і матеріалів. Київ,Чернівці,2008.
  2. Бойко О. Історія України. Київ, 1999.
  3. Грицак Я. Нарис історії України: формування модерної української нації ХІХ ХХ ст. 2 е видання. Київ, 2000.
  4. Грушевський М. Ілюстрована історія України. Київ, 1990.
  5. Грушевський М. Історія України Руси: В 11т., 12 кн. Київ, 1991-1999.
  6. Грушевський М. Новий період історії України. Київ, 1992.
  7. Грушевский М. Очерк истории украинского народа. Київ, 1990.
  8. Дорошенко Д. Нарис історії України. Львів, 1991.
    Історія українського селянства: Нариси в 2 х томах / Відп. ред. В. А. Смолій. Київ, 2006. Том 1 2.
  9. Історія України в особах: IX XVIII ст. Київ, 1993.
  10. Історія України в особах: XIX XX ст. Київ,1885.
  11. Історія України/Керівник авт. кол. .Зайцев. Львів, 1996.
  12. Історія України: нове бачення: У 2 т. /Під ред. В.Смолія. Київ,1995.
  13. Підкова І., Шуст Р. Довідник з історії України. Київ, 2001.
  14. Політична система для України: історичний досвід і виклики сучасності / Інститут історії України НАН України Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса. Київ, 2008.
  15. Історія України /Кер. авт. кол. .Зайцев.- Львів,1996.
  16. Історія України в особах: IX-XVIII ст. – К., 1993.
  17. Лановик Б.Д., Лазарович М.В. Історія України. Навчальний посібник.-К., 2006.
  18. Полонська-Василенко Н. Історія України. – Т.1.-К.,1992.
  19. Щодра О. Слов’яни і Русь в ранньому середньовіччі. Передумови і початки формування імперії Русів. Львів:ЛНУ імені Івана Франка, 2021. 4 1 с.
  20. Яковенко Н. Нарис історії України з найдавніших часів до кінця XVIII ст. Вид. 3-тє, перероблене та розширене: Київ: Критика, 2006.

Силабус:

Завантажити силабус