Охорона здоров’я дітей та шкільна гігієна (Середня освіта. Фізика)

Тип: Нормативний

Кафедра: безпеки життєдіяльності

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
33Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
316ФзО-21

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
316ФзО-21

Опис навчальної дисципліни

Дисципліна «Охорона здоров’я дітей і шкільна гігієна» є нормативною дисципліною з спеціальності 014 середня освіта для освітньої програми 014. Середня освіта (Фізика), яка викладається в третьому семестрі в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам освітнього процесу необхідні знання, обов’язкові для того, щоб сформувати здоров’язбережувальну компетентність майбутніх фахівців, направлену як на збереження й зміцнення особистого здоров’я, так і здоров’я школярів під час навчально-виховного процесу через усвідомлення необхідності найбільшої цінності здоров’я. Тому у курсі представлено як огляд концепцій про функціонування організму людини як цілісної системи, чинники захворюваності, основні патологічні процеси, так і огляд процесів та інструментів, які потрібні для оцінювання функціонального стану систем організму, а також допомоги в загрозливих для життя школярів станах.

Мета вивчення нормативної дисципліни «Охорона здоров’я дітей і шкільна гігієна» полягає у формуванні здоров’язбережувальної компетентності через опанування знаннями про функціонування організму людини як цілісної системи, чинники захворюваності, основні патологічні процеси, та практичними прийомами і навиками оцінювання функціонального стану систем організму, а також допомоги в загрозливих для життя станах.

Курс формує такі загальні (ЗК) та спеціальні компетентності (СК):

Загальні компетентності:

  • ЗК5. Здатність бути критичним і самокритичним.
  • ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
  • ЗК14. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

Спеціальні компетентності:

  • СК14. Здатність до забезпечення охорони життя й здоров’я учнів (зокрема з особливими потребами) в освітньому процесі та позаурочній діяльності.

Програмні результати навчання (ПРН), на досягнення яких спрямоване вивчення курсу:

  • ПРН24. Знати і розуміти основні вимоги техніки безпеки при проведенні експериментальних досліджень, зокрема, правила роботи з певними видами обладнання та речовинами, правила захисту персоналу від дії різноманітних чинників, небезпечних для здоров’я людини.
  • ПРН25. Розуміти основні принципи здорового способу життя та вміти застосовувати їх для підтримки власного здоров’я та працездатності, а також здоров’я учнів.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Бобрицька В.І. Анатомія, вікова фізіологія і шкільна гігієна: Навчально-методичний посібник для для студ. небіологіч. спец. вищ. пед. навч. закладів / В. І. Бобрицька. – К. : Професіонал, 2004. – 80 с. – ISBN 966-8556-24-0.
  2. Вікова фізіологія з основами шкільної гігієни: підручник / [І. П. Аносов, В. Х. Хоматов, Н. Г. Сидоряк та ін.]. – Мелітополь: ТОВ «Видавничий будинок ММД», 2008. – 433 с. – ISBN 978-966-8563-92-8.
  3. Наливайко Н. В. Невідкладна допомога: короткий виклад та тестові завдання : навч.-метод. посібник / Н. В. Наливайко, – Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2012. – 268 с. – ISBN 978-966-613-991-0.
  4. Ріст і розвиток людини: підручник / [В. С. Тарасюк, Н. В. Титаренко, І. Ю. Андрієвський та ін.] ; за ред. В.С. Тарасюка, І.Ю. Андрієвського. – К. : Медицина, 2008. – 400 с. – ISBN 978-966-8144-89-9.

Додаткова література:

  1. Бодров В.А. Інформаційний стрес: Навчальний посібник для вузів / В.А. Бодров. – М. : ПЕР СЕ, 2000. – 352 с.
  2. Грибан В. Г. Валеологія: підручник для студентів вищ. навч. закладів / В. Г. Грибан. – К. : Центр учбової літератури, 2008. – 214 с. – ISBN 978F966F364F604F6.
  3. М’ясоїд П.А. Загальна психологія: навчальний посібник / П.А. М’ясоїд. – К. : Вища школа, 2004. – 487 с. – ISBN 966−642−212−3.
  4. Маліков М.В. Функціональна діагностика у фізичному вихованні і спорті: навчальний посібник для студ. вищ. навч. закладів / М. В. Маліков, А. В. Сватьєв, Н. В. Богдановська. – Запоріжжя: ЗДУ, 2007. – 246 с. – ISBN 966-599-284-8.
  5. Маруненко І. М. Анатомія і вікова фізіологія з основами шкільної гігієни: курс лекцій / І. М. Маруненко, Є. О. Неведомська, В. І. Бобрицька. – вид. 2-е. − К. : Професіонал, 2006. – 480 с. − ISBN 966-8556-16-Х.
  6. Наливайко Н. В. Невідкладна допомога у разі гострих патологічних та екстремальних станів : навч.-метод. посібник / Н. В. Наливайко, Л. О. Баклицька, Н. Д. Крижановська, З. М. Яремко. – Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. – 196 с. – ISBN 978-966-613-760-2.
  7. Самойленко В. Б. Планування сім’ї /  [В. Б. Самойленко, А. І. Мох, Г. Г. Рой, В. В. Мисік]. – К. : Здоров’я, 2007. – 224 с. – ISBN 978-966-460-001-6.

Інтернет-джерела:

1. Сайт кафедри безпеки життєдіяльності ЛНУ ім. І. Франка

2. Безкоштовний онлайн курс з домедичної допомоги для педагогів

3. Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти

4. Профстандарт вчителя закладу загальної середньої освіти

5. Сайт Всесвітньої організації охорони здоров’я

Силабус:

Завантажити силабус