Педагогіка (Середня освіта. Фізика)

Тип: Нормативний

Кафедра: загальної та соціальної педагогіки

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
44Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
432ФзО-21

Лабораторні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
432ФзО-21

Опис навчальної дисципліни

Дисципліна «Педагогіка» є нормативною дисципліною з спеціальності 014 Середня освіта для освітньої програми бакалавра, яка викладається в ІV семестрі в обсязі 4 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

Курс передбачає володіння завданнями, особливостями організації навчального процесу у середній школі; формами організації навчання учнів; сутністю, головні складові педагогічної майстерності; особливостями вербальної і невербальної поведінки вчителя; сутністю, напрями організації партнерського спілкування; способами конструктивного вирішення проблем дисципліни та конфліктів. категорійно-понятійний апарат педагогіки і психології; закономірностями і особливостями розвитку і формування особистості; загальними характеристиками пізнавальних та емоційно-вольових процесів, психічних станів особистості; загальними характеристиками індивідуально-психологічних особливостей особистості; психологічними особливостями соціальної групи, взаємостосунки у колективі та групі.

Мета: курс “Педагогіка” призначений для формування студентами особистісної концепції педагогічної діяльності; забезпечення психологічної готовності і здатності до формування професійної компетентності задля підвищення рівня професійної діяльності.

Курс формує такі загальні (ЗК) та спеціальні компетентності (СК):

Загальні компетентності:

  • ЗК4. Здатність працювати в команді.
  • ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.

Спеціальні компетентності:

  • СК3. Здатність до організації й реалізації освітнього процесу з фізики в базовій середній школі.
  • СК7. Здатність до організації та проведення позакласної та позашкільної роботи з фізики в базовій середній школі та закладах позашкільної освіти учнівської молоді.
  • СК9. Здатність до формування в учнів ключових і предметних компетентностей та здійснення міжпредметних зв’язків.
  • СК10. Володіння основами цілепокладання, планування та проектування процесу навчання учнів.
  • СК11. Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.
  • СК13. Здатність до пошуку ефективних шляхів мотивації дитини до саморозвитку (самовизначення, зацікавлення, усвідомленого ставлення до навчання).
  • СК15. Здатність здійснювати виховання на уроках і в поза­класній роботі, виконувати педагогічний супровід процесів соціалізації учнів та формування їхньої культури.

Програмні результати навчання (ПРН), на досягнення яких спрямоване вивчення курсу:

  • ПРН3. Знати та розуміти принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання фізики та астрономії в закладах загальної середньої освіти (рівень базової середньої освіти).
  • ПРН4. Знати та розуміти особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовувати диференціацію навчання, організовувати освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів.

Рекомендована література

Основна:

  1. Богданова І.М. Модульний підхід до професійно-педагогічної підготовки вчителя: Монографія. – Одеса: Маяк, 1998. – 284 с.
  2. Варій М.Й. Загальна психологія – К., 2007.
  3. Ващенко Г. Виховний ідеал – Полтава, 1994.
  4. Введение в психологию / Под ред. А.В. Петровского. — М.: Академия, 1996. – 496 с.
  5. Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки – Дрогобич, 2003.
  6. Волкова Н. П. Педагогіка. – К.: Видавн. центр “Академія”, 2002.
  7. Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація: Навч. посібник –
  8. Галузинський В., Євтух М. Педагогіка: теорія та історія. – К., 1995.
  9. Гірник А., Бобрю А. Конфлікти: структура, ескалація, залагодження – К., 2003.
  10. Грабовська С.Л., Равчина Т.В. Конфлікти без насильства – Львів, 2001.
  11. Дидактика современной школы / Под ред. В.А. Онищука – К., 1987
  12. Дрозденко К.С. Загальна психологія в таблицях і схемах: Навч. посібник. — К.: ВД «Професіонал», 2004. — 304 с
  13. Дубасенюк О. Практикум з педагогіки – К., 2004.
  14. Загальна психологія: Підруч. для студ. вищ. навч. закладів / С.Д. Максименко, В.О. Зайчук, В.В. Клименко, В.О. Соловієнко. За заг. ред. С.Д. Максименка. — К.: Форум, 2000. – 543 с.
  15. Зайченко І. В. Педагогіка. – Чернігів, 2003.
  16. Зязюн І.А., Сагач Г.М. Краса педагогічної дії: Навч. посібник – К., 1997.К., 2006.
  17. Карпенчук С.Г. Теорія і методика виховання: Навч. посібник – К., 2005.
  18. Ковальчук Л. О. Практикум з педагогіки: Навч. посібник. – Львів, 2005.
  19. Козырев Г.И. Введение в конфликтологию – М., 2001.
  20. Крысько В.Г. Психология и педагогика в схемах и комментариях. – СПб: Питер, 2006 – 320 с.
  21. Кузьмінський А. І., Омеляненко В. Л. Педагогіка: Підручник. – К.: Знання-Прес, 2003.
  22. Лозниця В.С. Психологія і педагогіка: основні положення – К., 2001.
  23. М’ясоїд П.А. Загальна психологія: Навч. посібник. — К.: Вища школа, 2000. – 479 с.
  24. Маклаков А.Г. Общая психология: Учебник для вузов. — СПб.: Питер, 2005. – 583 с.
  25. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка – К., 2006.
  26. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка.– К., 1999.
  27. Немов Р.С. Психология: Учебник: В 3-х кн. — Кн. 1: Общие основи психологии. — М.: Владос, 2001. – 688 с.
  28. Онищук В.А. Урок в современной школе – М., 1981.
  29. П’ятакова Г. П., Заячківська Н. М. Сучасні педагогічні технології та методика їх застосування у вищій школі: Навч.-метод. посіб. – Львів, 2003.
  30. Падалка О. С. та ін. Педагогічні технології: Навч. посібн. – К., 1995.
  31. Практикум по общей психологии: Учеб. пособие / А.И. Абраменко, А.А. Алексеев, В.В. Богословский и др.; Под ред. А.И. Щербакова. — М.: Просвещение, 1990. — 288 с. Психологический словарь / Под ред. Ю.Л. Неймера. — Ростов-н/Дону: Феникс, 2003. — 640 с.
  32. Психологія / Ю.Л. Трофімов, В.В. Рибалка, П.А. Гончарук. — К.: Либідь, 2003. – 560 с.
  33. Реан А.А.,Бордовская Н.В., Розум С.В. Психология и педагогика. – СПб: «Питер», 2003 – 432 с
  34. Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: Учеб. пособие: В 2 кн. — М.: ВЛАДОС, 2001. — Кн. 2: Работа психолога со взрослыми. Коррекцинонные приемы и упражнения. — 480 с
  35. Руденко Ю. Основи сучасного українського виховання – К., 2003.
  36. Степанов О.М., Фіцула М.М. Основи психології та педагогіки – К., 2003.
  37. Цимбалюк І.М. Психологія спілкування: Навч. посібник – К., 2004.
  38. Цимбалюк І.М., Яницька О.Ю. Загальна психологія. — К.: ВД Професіонал, 2004. – 304 с.

Додаткова:

  1. Д’Суза Ентоні Сьогодніші лідери – надія на завтра / Пер. з англ. Остапа Гладкого, Львів, 2005.
  2. Морозов А.В., Чернилевский Д.В. Креативная педагогика и психология: Учеб. пособие. – М..: Академический проект, 2004. – 2-е изд. – 560 с.
  3. Професійна освіта : словник : навч.посіб. / Уклад. С. У. Гончаренко та ін.; За ред. Н. Г. Ничкало. – К.: Вища освіта, 2000. – 380 с.
  4. Савчин М.В. Соціальна психологія – Дрогобич, 2001.
  5. Шварцман К.А. Философия и воспитание. Критический анализ немарксистских концепций. – М.: Политиздат, 1989. – 208 с.

Інтернет ресурси:

Силабус:

Завантажити силабус