Педагогіка (Середня освіта. Фізика)
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної та соціальної педагогіки
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
4 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
4 | 32 | ФзО-21 |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
4 | 32 | ФзО-21 |
Опис навчальної дисципліни
Дисципліна «Педагогіка» є нормативною дисципліною з спеціальності 014 Середня освіта для освітньої програми бакалавра, яка викладається в ІV семестрі в обсязі 4 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Курс передбачає володіння завданнями, особливостями організації навчального процесу у середній школі; формами організації навчання учнів; сутністю, головні складові педагогічної майстерності; особливостями вербальної і невербальної поведінки вчителя; сутністю, напрями організації партнерського спілкування; способами конструктивного вирішення проблем дисципліни та конфліктів. категорійно-понятійний апарат педагогіки і психології; закономірностями і особливостями розвитку і формування особистості; загальними характеристиками пізнавальних та емоційно-вольових процесів, психічних станів особистості; загальними характеристиками індивідуально-психологічних особливостей особистості; психологічними особливостями соціальної групи, взаємостосунки у колективі та групі.
Мета: курс “Педагогіка” призначений для формування студентами особистісної концепції педагогічної діяльності; забезпечення психологічної готовності і здатності до формування професійної компетентності задля підвищення рівня професійної діяльності.
Курс формує такі загальні (ЗК) та спеціальні компетентності (СК):
Загальні компетентності:
- ЗК4. Здатність працювати в команді.
- ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
Спеціальні компетентності:
- СК3. Здатність до організації й реалізації освітнього процесу з фізики в базовій середній школі.
- СК7. Здатність до організації та проведення позакласної та позашкільної роботи з фізики в базовій середній школі та закладах позашкільної освіти учнівської молоді.
- СК9. Здатність до формування в учнів ключових і предметних компетентностей та здійснення міжпредметних зв’язків.
- СК10. Володіння основами цілепокладання, планування та проектування процесу навчання учнів.
- СК11. Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.
- СК13. Здатність до пошуку ефективних шляхів мотивації дитини до саморозвитку (самовизначення, зацікавлення, усвідомленого ставлення до навчання).
- СК15. Здатність здійснювати виховання на уроках і в позакласній роботі, виконувати педагогічний супровід процесів соціалізації учнів та формування їхньої культури.
Програмні результати навчання (ПРН), на досягнення яких спрямоване вивчення курсу:
- ПРН3. Знати та розуміти принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання фізики та астрономії в закладах загальної середньої освіти (рівень базової середньої освіти).
- ПРН4. Знати та розуміти особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовувати диференціацію навчання, організовувати освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів.
Рекомендована література
Основна:
- Богданова І.М. Модульний підхід до професійно-педагогічної підготовки вчителя: Монографія. – Одеса: Маяк, 1998. – 284 с.
- Варій М.Й. Загальна психологія – К., 2007.
- Ващенко Г. Виховний ідеал – Полтава, 1994.
- Введение в психологию / Под ред. А.В. Петровского. — М.: Академия, 1996. – 496 с.
- Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки – Дрогобич, 2003.
- Волкова Н. П. Педагогіка. – К.: Видавн. центр “Академія”, 2002.
- Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація: Навч. посібник –
- Галузинський В., Євтух М. Педагогіка: теорія та історія. – К., 1995.
- Гірник А., Бобрю А. Конфлікти: структура, ескалація, залагодження – К., 2003.
- Грабовська С.Л., Равчина Т.В. Конфлікти без насильства – Львів, 2001.
- Дидактика современной школы / Под ред. В.А. Онищука – К., 1987
- Дрозденко К.С. Загальна психологія в таблицях і схемах: Навч. посібник. — К.: ВД «Професіонал», 2004. — 304 с
- Дубасенюк О. Практикум з педагогіки – К., 2004.
- Загальна психологія: Підруч. для студ. вищ. навч. закладів / С.Д. Максименко, В.О. Зайчук, В.В. Клименко, В.О. Соловієнко. За заг. ред. С.Д. Максименка. — К.: Форум, 2000. – 543 с.
- Зайченко І. В. Педагогіка. – Чернігів, 2003.
- Зязюн І.А., Сагач Г.М. Краса педагогічної дії: Навч. посібник – К., 1997.К., 2006.
- Карпенчук С.Г. Теорія і методика виховання: Навч. посібник – К., 2005.
- Ковальчук Л. О. Практикум з педагогіки: Навч. посібник. – Львів, 2005.
- Козырев Г.И. Введение в конфликтологию – М., 2001.
- Крысько В.Г. Психология и педагогика в схемах и комментариях. – СПб: Питер, 2006 – 320 с.
- Кузьмінський А. І., Омеляненко В. Л. Педагогіка: Підручник. – К.: Знання-Прес, 2003.
- Лозниця В.С. Психологія і педагогіка: основні положення – К., 2001.
- М’ясоїд П.А. Загальна психологія: Навч. посібник. — К.: Вища школа, 2000. – 479 с.
- Маклаков А.Г. Общая психология: Учебник для вузов. — СПб.: Питер, 2005. – 583 с.
- Мойсеюк Н. Є. Педагогіка – К., 2006.
- Мойсеюк Н. Є. Педагогіка.– К., 1999.
- Немов Р.С. Психология: Учебник: В 3-х кн. — Кн. 1: Общие основи психологии. — М.: Владос, 2001. – 688 с.
- Онищук В.А. Урок в современной школе – М., 1981.
- П’ятакова Г. П., Заячківська Н. М. Сучасні педагогічні технології та методика їх застосування у вищій школі: Навч.-метод. посіб. – Львів, 2003.
- Падалка О. С. та ін. Педагогічні технології: Навч. посібн. – К., 1995.
- Практикум по общей психологии: Учеб. пособие / А.И. Абраменко, А.А. Алексеев, В.В. Богословский и др.; Под ред. А.И. Щербакова. — М.: Просвещение, 1990. — 288 с. Психологический словарь / Под ред. Ю.Л. Неймера. — Ростов-н/Дону: Феникс, 2003. — 640 с.
- Психологія / Ю.Л. Трофімов, В.В. Рибалка, П.А. Гончарук. — К.: Либідь, 2003. – 560 с.
- Реан А.А.,Бордовская Н.В., Розум С.В. Психология и педагогика. – СПб: «Питер», 2003 – 432 с
- Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: Учеб. пособие: В 2 кн. — М.: ВЛАДОС, 2001. — Кн. 2: Работа психолога со взрослыми. Коррекцинонные приемы и упражнения. — 480 с
- Руденко Ю. Основи сучасного українського виховання – К., 2003.
- Степанов О.М., Фіцула М.М. Основи психології та педагогіки – К., 2003.
- Цимбалюк І.М. Психологія спілкування: Навч. посібник – К., 2004.
- Цимбалюк І.М., Яницька О.Ю. Загальна психологія. — К.: ВД Професіонал, 2004. – 304 с.
Додаткова:
- Д’Суза Ентоні Сьогодніші лідери – надія на завтра / Пер. з англ. Остапа Гладкого, Львів, 2005.
- Морозов А.В., Чернилевский Д.В. Креативная педагогика и психология: Учеб. пособие. – М..: Академический проект, 2004. – 2-е изд. – 560 с.
- Професійна освіта : словник : навч.посіб. / Уклад. С. У. Гончаренко та ін.; За ред. Н. Г. Ничкало. – К.: Вища освіта, 2000. – 380 с.
- Савчин М.В. Соціальна психологія – Дрогобич, 2001.
- Шварцман К.А. Философия и воспитание. Критический анализ немарксистских концепций. – М.: Политиздат, 1989. – 208 с.
Інтернет ресурси: